Kolik luteinu je v zelenině?

Až 25 procent vitamínů a minerálů, které člověk získá z potravy je určeno pro zrakový systém. Pokud chceme, aby naše oči zůstaly zdravé, musíme doplňovat zinek a Omega-3 mastné kyseliny. Mezi základní ochranné prvky sítnice patří lutein a zeaxanthin, které je také třeba pravidelně konzumovat. Množství luteinu v potravinách dokládají některé mezinárodní studie.  Podle těchto studií se průměrná denní konzumace luteinu v Evropě pohybuje mezi 0,45 mg  a 4 mg. Velké množství obsahují například špenát a kapusta, ve 100 gramech zeleniny je přibližně 10 mg luteinu, tedy stejné množství jako v jedné tabletě Gemioptalu TOP Q. Pokud bychom stejné množství chtěli získat z jiné zeleniny, museli bychom jí sníst více, např. cukety půl až tři čtvrtě kilogramu a mrkve dokonce několik kilogramů. Gemioptal TOP Q obsahuje lutein, který je čistý, krystalický, a tím pro naše tělo snadno vstřebatelný. Všechny látky, které obsahuje, mají pozitivní vliv na zrak. 

 

Perry A., et al. Journal of Food Composition and Analysis 2009;22:9-15 
Granado et al. Public Health Nutrition.2007;10(10)1018-1023;
O´Neill et al. British Journal of Nutrition 2001;85:499-507;
Lucarini et al. Int. J Vitam Nutr Res. 2006 May ;76(3):03-9;
Visite (Interview:Essen fur die Augen), TV, NDR. 11.2.2014,20:15


Zpět na aktuality

 

Moje objednávka

0,- Kč
zobrazit
Právě se nacházíte: Gemioptal TOP Q »